2011/01/27

Xiotech Hybrid ISE

O firmie Xiotech usłyszałem po raz pierwszy dwa lata temu. Szukałem wtedy nowości na rynku macierzy dyskowych. Konkretnie potrzebowałem konkurenta w przetargu dla 3PAR'a. Nie przepadam za tradycyjnymi macierzami. Mimo ciągłego udoskonalania bazują one na pomysłach sprzed kilkudziesięciu lat! Powoduje to, że trzeba się nagimnastykować aby osiągnąć wysoką wydajność, a tym bardziej aby utrzymać ją w całym cyklu życia macierzy. Poza tym zarządzanie - niewygodne i powolne.

Xiotech stworzył coś nowego - ISE - Inteligent Storage Element. Został on zaprojektowany przez zespół pracowników firmy Seagate. Ich celem było zbudowanie rozwiązania storage, które będzie niezawodne i wydajne. Xiotech kupił ten projekt. ISE to tak naprawdę macierz. Ma jednak zaimplementowane mechanizmy i rozwiązania dzięki którym osiąga kilkanaście tysięcy SPEC-1 IOPS i dostaje 5 lat gwarancji na niezawodność od producenta. Do tego proste zarządzanie.
Te kilka lat temu nie zainteresowałem się mocniej tym produktem ze względu na jego stosunkowo małą pojemność - kilkanaście TB. Ostatnio jednak znowu zaciekawiła mnie oferta tej firmy. Zaprezentowali bowiem nowy produkt Hybrid ISE. Jak łatwo się domyślić włożyli do środka SSD. Dodali do tego mechanizm Continuous Adaptive Data Placement, czyli automat do przenoszenia danych między HDD a SSD i już mi się podoba. Mimo ciągle małej pojemności ~14 TB wyniki testów są bardzo ok - 31000 SPEC-1 IOPS!

Brak komentarzy: