2008/12/19

Liczenie wydajności macierzy

Już od tygodnia przymierzam się do opublikowania wyników testów macierzy 3PAR z dyskami NearLine. Powody przeciągającego się przygotowywania do tego aktu są dwa. Pierwszy to brak czasu spowodowany końcem roku, zbliżającymi się świętami i padniętym dyskiem w firmowym pececie (proszę się nie śmiać). Drugim powodem był brak wszystkich danych potrzebnych mi do napisania tego tekstu. Konkretnie brakowało mi formuły do wyliczenia wydajności macierzy przy zadanej charakterystyce przetwarzania. Wynik tej formuły chcę porównać z rzeczywistymi osiągami macierzy, co da mi jako-taki obraz testowanego sprzętu.

Znalazłem wolną chwilę i z pomocą Ani napisałem formułę, która wydaje się, że jest ok. Przygotowałem odpowiedni arkusz i wrzuciłem go na Google Docshttp://spreadsheets.google.com/ccc?key=p1Eb9oyys8Yahfh7yF5g8MA. W innej wolnej chwili zrobię kawałek strony WWW z tą formułą. Póki co można wyeksportować ten dokument do xls'a i edytować w Excel'u.

Sprzęt jest tak mocny jak najsłabszy jest jego element. W przypadku macierzy tym elementem jest dysk. Dlatego w moim sposobie liczenia wydajności nie biorę pod uwagę innych podzespołów macierzy. Wynik formuły to maksymalna ilość losowych operacji IO możliwa do osiągnięcia z macierzy przy zadanej charakterystyce przetwarzania, z określonej ilości dysków jednego typu, sformatowanych w jednym rodzaju RAID. Przyznaję, że jest to mocno uproszczone podejście do tematu. Jestem jednak zdania, że daje w miarę wiarygodne wyniki.  A oto parametry formuły:
W tym miejscu planowałem zamieścić wzór i jego opis, ale sobie to odpuszczę. Zainteresowani i tak pewnie sprawdzą jak to wygląda w arkuszu, a dla innych byłoby to trochę nudne. Poza tym jest już późno i idę spać.

Teraz jak już mogę wyliczyć sobie wszystkie dane to myślę, że już niedługo napiszę o wspomnianych testach.

Brak komentarzy: