2008/12/02

Wyniki SPC-1 w tabelce

Po firmowym wyjeździe integracyjnym jestem chory. Organizm osłabiony alkoholem nie był w stanie obronić się przed mazurskimi wirusami, czy też jakimiś bakteriami. Wziąłem zwolnienie i siedzę w domu. Trochę z nudów, ale bardziej z od dawna narastającej potrzeby postanowiłem efektywnie wykorzystać ten czas i zrobiłem tabelkę z wynikami SPC-1. Można ją obejrzeć tu: http://spreadsheets.google.com/pub?key=p1Eb9oyys8YYm0R9yJf-tRg. Siedziałem pewnie ze dwie godziny i klepałem. Starałem się sprawdzać, ale jakieś literówki mogły się przemknąć. Teraz pewnie się okaże, że w sieci taka tabelka jest już od dawna :) Trudno - ja nie mogłem znaleźć. 

Do czego mi te dane? A no na przykład do zrobienia takiego oto wykresu:


No tak - słabo widać. A więc tłumaczę - wykres pokazuje jak ilość dysków w testowanej macierzy (niebieska linia)  wpływa na liczbę SPC-1 IOPS™ przypadającą na pojedynczy dysk w tej macierzy (czerwona linia). Jak widać po linii trendu (czarna) im więcej dysków, tym z dysku mniej IOPS'ów. Z czego to może wynikać. Może z tego, że operacje IO na poszczególnych dyskach w macierzy z dużą ich ilością są bardziej losowe niż w mniejszych pudłach. Jaki z tego wniosek? Może taki, że jeżeli zależy nam na wysokiej wydajności pamięci masowej, to nie warto wypełniać macierzy dyskami do oporu, a lepiej postawić obok drugiego box'a. Oczywiście wszystko to tylko teoria. Właściwym impulsem do wykonania tego obrazka była jedna z prezentacji na ostatniej konferencji SNIA w Warszawie, ale o tym innym razem.


Brak komentarzy: